Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

El PSPV acusa a Begoña Carrasco d’incomplir les seues promeses, convertir l’ajuntament en un “cortijo” i governar Castelló a base de propaganda

  • Patricia Puerta denuncia que el govern de PP i Vox ha deixat “un Ajuntament al servei dels seus, una ciutat amb problemes sense resoldre i una vida política degradada pels discursos ultres”
  • Rafa Simó afirma que “Carrasco viu de projectes heretats i segueix sense resoldre el principal problema de Castelló, que és l’habitatge”

El Partit Socialista de Castelló ha realitzat hui balanç dels tres anys de govern de Begoña Carrasco al capdavant de l’Ajuntament de Castelló, un període que, segons han denunciat la portaveu del Grup Municipal Socialista, Patricia Puerta i el secretari general del PSPV de Castelló, Rafa Simó, es caracteritza per “els incompliments, l’amiguisme, la falta de gestió i l’absència d’un projecte propi per a la ciutat”.

Patricia Puerta ha assenyalat que “han passat tres anys des que Begoña Carrasco va arribar a l’alcaldia prometent un canvi, però la realitat és que Castelló continua esperant respostes als mateixos problemes mentre l’alcaldessa viu instal·lada en la propaganda i l’anunci permanent”.

La portaveu socialista ha assegurat que el principal problema de Carrasco és que “porta tres anys governant i continua parlant com si estiguera en l’oposició”, al mateix temps que ha recordat que l’habitatge, la neteja, la mobilitat, el manteniment dels barris, la situació dels col·legis o les dificultats del comerç local continuen sense solució.

“Quan un recorre Castelló troba una ciutat amb problemes reals que segueixen sense resoldre’s. La senyora Carrasco parla constantment del futur perquè cada vegada li resulta més difícil defensar el seu present”, ha afirmat Puerta des del carrer Enmig, “que és un clar exemple del tancament continu de comerços sense que la senyora alcaldessa, que quan estava en l’oposició es feia fotos davant les persianes tancades, es vulga donar per assabentada”.

El ‘Cortijo de Carrasco’

Patricia Puerta ha acusat a més el govern municipal d’haver recuperat pràctiques que recorden a les pitjors etapes del Partit Popular. “Si alguna cosa ha caracteritzat aquests tres anys ha sigut el retorn del ‘colocódromo’ que durant dècades va identificar al PP. Carrasco ha convertit l’Ajuntament en un autèntic mas on la prioritat sempre ha sigut protegir i col·locar als seus”, ha assenyalat.

En aquesta línia, ha recordat episodis com el cas de les multes sense pagar del exregidor Cristian Ramírez, els processos vinculats al regidor Francisco Cabañero perquè aconseguisca una plaça de funcionari en l’àrea que gestiona o les polèmiques relacionades amb diferents nomenaments en organismes municipals, com els gerents dels patronats d’Esports i Turisme.

“El problema mai va ser sol Cristian Ramírez i la seua absoluta falta d’ètica. El problema va ser una alcaldessa que el va defensar durant anys, que va atacar als qui demanàvem explicacions i que només va acceptar la seua eixida quan ja era impossible continuar sostenint-ho. Ramírez, que en data de hui ha de fer front al cas de les multes en un jutjat, no va caure quan Carrasco va voler; va caure quan Carrasco ja no va poder continuar protegint-lo”, ha subratllat.

Tres anys de mala gestió

La portaveu socialista ha assegurat a més que el mandat està marcat per una successió constant d’improvisacions, rectificacions i errors de gestió. Entre els exemples citats ha esmentat la polèmica planta de residus prevista en la carretera de l’Alcora, la retirada de la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi, el conflicte obert amb la Banda Municipal, els problemes de mobilitat a les platges o la deterioració de nombrosos barris de la ciutat.

“Ja no parlem sol de falta de gestió. Parlem de mala gestió. Cada vegada que aquest govern afronta un problema acaba rectificant, improvisant o tirant la culpa a uns altres”, ha assenyalat, la portaveu socialista, qui ha afegit que “la supèrbia de Carrasco li ha impedit agafar la mà que li hem tendit per a arribar a pactes que ens reclama la ciutadania, com el de l’habitatge”.

Puerta també ha denunciat la degradació del debat polític provocada pels socis de Vox i la passivitat de l’alcaldessa. “Durant aquests tres anys hem vist discursos racistes, atacs a col·lectius vulnerables, insults i desqualificacions constants. El problema no és que Vox diga barbaritats; el problema és que Carrasco governa gràcies als qui les diuen i mai els corregeix”.

L’habitatge, el gran fracàs del mandat

Per part seua, Rafa Simó ha centrat la seua intervenció en l’absència de gestió i en la falta de resultats tangibles després de tres anys de govern. “Quan Carrasco parla del passat culpa al PSOE. Quan parla del present presumeix de projectes heretats. I quan parla del futur anuncia projectes que encara no existeixen. Tres anys després continuem esperant que comence a governar”, ha afirmat.

Per a Simó, l’habitatge representa el millor exemple del fracàs del mandat. “L’habitatge és el principal problema de Castelló en 2026 i portem tres anys absolutament perduts”, ha assenyalat. El dirigent socialista ha criticat que l’alcaldessa acumule anuncis mentre milers de joves continuen tenint dificultats per a emancipar-se i accedir a un habitatge.

“Carrasco té més anuncis d’habitatges que habitatges construïts. Els joves de Castelló no viuen d’infografies ni de rodes de premsa; necessiten habitatges”, ha afirmat. Així mateix, ha recordat la decisió del govern municipal de renunciar a una parcel·la destinada a habitatge assequible en Censal, la qual cosa ha portat a perdre 5,2 milions d’euros de fons europeus associats al projecte.

A més, ha recalcat que “si hui es podrà desenvolupar habitatge protegit en molts sectors de Castelló és gràcies a un Pla General al qual el Partit Popular va votar en contra i que va intentar desacreditar durant anys”, ha afegit.

Submissió a Mazón i Pérez Llorca

Simó també ha acusat l’alcaldessa d’anteposar els interessos del Partit Popular als de Castelló. “Quan la ciutat necessita que algú alce la veu davant València, Carrasco desapareix. Ha callat amb els conservatoris, ha callat davant els retards i incompliments de la Generalitat i ha callat sempre que Castelló necessitava una reivindicació ferma”. Per això, ha assegurat que “Castelló necessita una alcaldessa, no una delegada de Mazón primer i de Pérez Llorca després”.

Per a concloure, Rafa Simó ha resumit el balanç d’aquests tres anys assegurant que “Carrasco va arribar prometent una nova manera de governar, però tres anys després deixa més anuncis que solucions, més propaganda que gestió i més futur promés que presente resolt”.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes