El PSPV acusa a Begoña Carrasco d’arraconar la mobilitat sostenible a Castelló en perdre tres anys i haver de prorrogar per segona vegada el pla municipal
- Jorge Ribes, regidor del grup socialista, responsabilitza a l’alcaldessa de la paràlisi de l’àrea de Mobilitat i la falta d’un projecte per a la ciutat
El Grup Municipal Socialista ha denunciat “el fracàs de la gestió del govern de Begoña Carrasco en matèria de mobilitat” en haver d’aprovar-se en el ple del dijous la segona pròrroga de la vigència del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Castelló.
El regidor socialista Jorge Ribes ha recordat que el PMUS és el principal document de planificació de la mobilitat de la ciutat i ha lamentat que, quan ja s’han consumit tres quartes parts del mandat, el govern municipal continue sent incapaç de presentar una actualització. “Governar és prioritzar i, en tres anys, el govern de Begoña Carrasco no ha volgut o no ha sabut fer-ho”, ha assenyalat.
Per al Grup Socialista, resulta especialment greu que aquesta siga ja la segona pròrroga que sol·licita el govern durant el mateix mandat, sense que existisca un nou pla que marque el futur de la mobilitat a Castelló. “Si durant aquests tres anys s’hagueren impulsat projectes transformadors podria entendre’s el retard, però la realitat és que en mobilitat no s’ha fet absolutament res. I, si alguna cosa s’ha fet, ha sigut fer passos arrere”, ha afirmat Ribes.
L’edil socialista ha recordat que l’actual mandat ha suposat l’eliminació de carrils bici ja existents i el desmantellament de la Zona de Baixes Emissions impulsada per l’anterior govern, sense que l’executiu de Carrasco haja sigut capaç d’oferir una alternativa que millore la mobilitat urbana de Castelló.
Ribes ha volgut deixar clar que la responsabilitat d’aquesta situació no recau sobre l’actual regidor de Mobilitat, que a penes porta quatre mesos en el càrrec, sinó sobre l’anterior responsable de l’àrea i, especialment, sobre l’alcaldessa, Begoña Carrasco, “que durant tres anys va permetre que la mobilitat quedara completament empantanada mentre protegia políticament un regidor esguitat pel cas de les multes”.
En aquest sentit, el Grup Socialista considera que la gestió de Cristian Ramírez, la dimissió de la qual es va produir el mes de febrer passat en reobrir-se la investigació judicial per les multes de l’ORA, ha fet perdre tres anys fonamentals per a avançar cap a una mobilitat més sostenible, moderna i eficient. “Mentre el govern estava ocupat a amagar els problemes del seu regidor, Castelló perdia oportunitats per a millorar el transport públic, desenvolupar una verdadera Zona de Baixes Emissions o ampliar la xarxa de carrils bici”, ha denunciat Ribes.
Ribes ha justificat l’abstenció socialista en el ple per “coherència” amb la importància que sempre ha atorgat al Pla de Mobilitat, impulsat durant els governs socialistes, però ha advertit que no podia recolzar una segona pròrroga provocada exclusivament per la falta de gestió de l’actual govern municipal.
“El que s’ha aprovat ara no és només una pròrroga administrativa; és la constatació de tres anys perduts per a la mobilitat de Castelló per culpa d’un govern sense planificació i d’una alcaldessa que va decidir mirar cap a un altre costat mentre un dels seus regidors paralitzava una àrea estratègica per a la ciutat”, ha conclòs Jorge Ribes.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS