Carrasco rebutja posar límits als infrahabitatges a Castelló i avala que continuen proliferant ‘minipisos’ de menys de 45 metres quadrats
- Patricia Puerta lamenta que el govern de Begoña Carrasco vote en contra de suspendre temporalment les llicències per a infrahabitatges i estudiar una modificació del Pla General per a adaptar-se a la realitat actual
El Grup Municipal Socialista ha lamentat el rebuig hui en sessió plenària del Partit Popular i Vox a una moció que plantejava una mesura “prudent, temporal i plenament legal” per a evitar la proliferació d’infrahabitatges a Castelló mentre s’estudia una modificació del Pla General adaptada a la realitat actual de la ciutat.
La proposta socialista contemplava la suspensió durant un any de les llicències per a la creació de nous habitatges en planta baixa de menys de 45 metres quadrats, amb l’objectiu de donar temps als serveis tècnics municipals per a analitzar l’impacte urbanístic, comercial i social d’aquest fenomen i plantejar una regulació adequada amb canvis en el Pla General.
La portaveu socialista, Patricia Puerta, ha defensat en el ple que “la solució a la crisi de l’habitatge no pot ser resignar-se al fet que els castellonencs visquen cada vegada en menys espai”. En aquest sentit, ha recordat que el PSOE no està en contra de crear nous habitatges ni de la transformació de locals quan es faça en condicions dignes, sinó de permetre sense cap mena de planificació la proliferació d’habitatges extremadament reduïts.
Des del Grup Socialista recorden que la legislació urbanística valenciana contempla expressament la possibilitat de suspendre temporalment determinades llicències mentre s’estudia una modificació del planejament, per la qual cosa consideren “incomprensible” que PP i Vox hagen votat en contra fins i tot d’obrir eixe procés de reflexió.
“La pregunta és molt senzilla: voldrien la senyora Carrasco o qualsevol dels membres del govern que els seus fills, els seus pares o els seus nets visqueren en un habitatge de 17, 20 o 25 metres quadrats? Si la resposta és no, tenen l’obligació d’actuar”, ha assenyalat Puerta, qui lamenta un vot en contra “que ens demostra clarament que l’habitatge assequible i de qualitat no entra en els plans del Partit Popular ni de Vox”
Per a Patricia Puerta, “l’urbanisme no consisteix únicament a construir més, sinó a construir millor i planificar una ciutat equilibrada, amb habitatge, però també amb qualitat de vida, comerç de proximitat i barris habitables”.
La portaveu socialista també ha criticat la política d’habitatge del govern municipal, recordant que, mentre rebutja estudiar mesures per a evitar l’infrahabitatge, “avala promocions de suposat habitatge protegit que ronden els 200.000 euros i exigeixen disposar prèviament d’uns 60.000 euros d’estalvi per a poder accedir a elles, a més d’haver renunciat a fons europeus destinats al lloguer assequible”.
“Hui PP i Vox han perdut l’oportunitat de demostrar que els preocupa el model de ciutat que volen per a Castelló. Han preferit mirar cap a un altre costat abans que estudiar un problema que ja comença a generar preocupació entre veïns, comunitats de propietaris i comerciants”, ha conclòs Puerta.
El Grup Municipal Socialista continuarà defensant polítiques que augmenten l’oferta residencial, però garantint sempre que els nous habitatges responguen a criteris de dignitat, habitabilitat i qualitat de vida. Perquè, com ha resumit Patricia Puerta durant la seua intervenció, “més habitatge, sí; però infrahabitatge, no”.
Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+
El PSPV, d’altra banda, ha votat a favor de la moció presentada pel Partit Popular amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, permetent al costat de Compromís que tire avant malgrat el vot en contra de Vox, soci de govern de Begoña Carrasco.

Aquest resultat “evidencia la contradicció permanent de l’executiu municipal, incapaç de garantir el suport del seu propi govern a una iniciativa en defensa de la igualtat i la diversitat”, ha assenyalat José Luis López, portaveu adjunt del PSPV.
Com ha assenyalat López, “l’Orgull no va nàixer com una festa, sinó com una protesta per la dignitat, la igualtat i la llibertat”. Durant la seua intervenció, el regidor socialista ha defensat que els drets conquistats “no s’hereten, es conquisten i es defensen”. A més, ha reivindicat el paper del PSOE en l’aprovació del matrimoni igualitari, l’adopció homoparental i les principals lleis d’igualtat, i ha advertit que “cap dret està garantit per sempre” davant l’augment dels discursos d’odi i les agressions al col·lectiu.
José Luis López ha insistit a més que defensar els drets LGTBI exigeix molt més que actes simbòlics. “Les persones LGTBI no necessitem una festa mentre ens retallen drets; necessitem institucions que ens defensen, recursos públics i responsables polítics que complisquen la seua paraula”, ha assenyalat el regidor socialista.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS