José Luis López: “Begoña Carrasco ha convertit el ‘Orgull’ en una operació d’imatge mentre PP i Vox neguen els drets del col·lectiu LGTBI”
- El portaveu adjunt socialista a l’Ajuntament de Castelló recorda que l’alcaldessa segueix sense complir la seua promesa de crear l’Oficina Gui@ i denúncia el seu silenci davant el desmantellament de les oficines Orienta per part de la Generalitat
El portaveu adjunt del Grup Municipal Socialista, José Luis López, ha reivindicat el caràcter reivindicatiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI que en commemora hui 28 de juny, jornada que, com ha recordat, “no se celebra com una festa qualsevol, sinó com el símbol d’una lluita per la dignitat, la igualtat i la llibertat de milions de persones”.
Per a López, aquesta reivindicació cobra hui més sentit que mai “davant l’augment dels discursos d’odi i dels atacs contra el col·lectiu alimentats per la dreta i, especialment, per l’extrema dreta”. “Els drets no s’hereten; es conquisten i es defensen. Per això l’Orgull continua sent imprescindible”, ha afirmat.
El portaveu socialista ha acusat l’alcaldessa, Begoña Carrasco, de practicar una “doble vara de mesurar”. “Pretén presentar-se com a defensora del col·lectiu LGTBI mentre PP i Vox qüestionen contínuament els seus drets i voten sistemàticament contra qualsevol avanç en igualtat”, ha assenyalat.
Per a López, l’alcaldessa “ha buidat de contingut l’Orgull a Castelló”, convertint-lo “en una operació d’imatge i en una festa de pa i circ, desproveïda de reivindicació i allunyada de les associacions que porten dècades defensant els drets del col·lectiu”.
A eixa falta de compromís polític se suma, segons el portaveu socialista, l’incompliment d’una de les promeses incloses en el programa electoral amb el qual Begoña Carrasco va concórrer a les eleccions municipals de 2023: la creació de l’Oficina Gui@ per a atendre, assessorar i oferir suport psicològic a les persones LGTBI. “Tres anys després, eixa oficina segueix sense existir. Carrasco va prometre recursos i ha oferit únicament fotografies i campanyes d’imatge”, ha lamentat.
El Grup Municipal Socialista també critica el silenci de l’alcaldessa davant les retallades impulsades pel Consell del Partit Popular, entre ells el tancament i desmantellament de les oficines Orienta, un servei de referència per a l’atenció i acompanyament de les persones LGTBI i les seues famílies. “Qui guarda silencie quan es retallen drets també és responsable d’eixos retrocessos”, ha afirmat López.
El portaveu socialista ha recordat a més que aquesta mateixa setmana el Congrés dels Diputats ha fet un nou pas en la protecció dels drets del col·lectiu en aprovar la reforma del Codi Penal impulsada pel PSOE per a castigar amb penes de presó les mal anomenades teràpies de conversió. La iniciativa va tirar avant amb 178 vots a favor, mentre Vox va votar en contra i el Partit Popular va optar per l’abstenció. “Resulta impossible no veure el contrast entre els qui continuen ampliant drets i els qui continuen instal·lats en l’ambigüitat quan toca protegir la dignitat de les persones LGTBI”, ha assenyalat.
José Luis López ha recordat que va ser el PSOE qui va impulsar conquestes com el matrimoni igualitari, l’adopció homoparental, la Llei Zerolo o la Llei Trans i LGTBI, i ha advertit que “cap dret està garantit per sempre”. “La millor manera de celebrar l’Orgull no és col·locar banderes un dia a l’any. És defensar els drets tots els dies de l’any, encara que això supose enfrontar-se als qui volen fer-los retrocedir. En això consisteix el compromís; la resta és pur ‘postureo’”, ha conclòs.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS