Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

El PSPV reclama a Begoña Carrasco que amplie la campanya de bons comercials amb els 200.000 euros ja pressupostats per l’anterior govern municipal que ha deixat sense executar

El Grup Municipal Socialista registra una moció per al ple ordinari del dijous 30 de novembre en la qual exigeix a l’equip de govern que, a més d’impedir la presència de comerços instal·lats en grans superfícies, incloga en pròxims anys els ‘Bons Tornada al Col·le’ que sí que va desenvolupar el PSPV l’any passat 2022 entre setembre i octubre .

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de Castelló ha presentat una moció, per al seu debat i aprovació en el ple ordinari previst per a aquest dijous 30 de novembre, en la qual reclama a l’alcaldessa, Begoña Carrasco, que amplie la campanya de bons comercials amb els 200.000 € ja pressupostats el 21 d’abril de 2023 que no han executat PP i Vox. El regidor socialista Joaquín Giner recorda que l’anterior govern de l’Acord de Fadrell va reservar un total de 500.000 euros, “però l’alcaldessa ha destinat només 300.000 en el període comprés entre el 15 de novembre i el 7 de desembre”, per la qual cosa des del PSPV s’insisteix que “s’utilitze tota la partida pressupostària”.

La moció inclou altres propostes, com instar l’òrgan competent que “en pròximes edicions no coincidisca la campanya de bons comercials amb cap altra campanya comercial” i reclamar que s’apliquen totes les mesures necessàries “perquè no puguen adherir-se a la campanya de bons comerços instal·lats en grans superfícies, perquè l’objectiu principal d’aquesta iniciativa és, precisament, fer costat al comerç tradicional de la ciutat”, explica Giner.

D’altra banda, des del Grup Municipal Socialista es demana que, de cara al futur, s’apliquen millores en el lloc web bonoscastellondelaplana.es ja que, a causa del bloqueig que va patir l’aplicació informàtica de compra de bons, “molts ciutadans i ciutadanes no van poder adquirir-los”. En aquesta línia, se sol·licita que es reforce l’aplicació informàtica que utilitza el xicotet comerç per a poder canviar els bons, “ja que tenim constància que es va bloquejar nombroses vegades, la qual cosa va provocar que molts clients marxaren sense comprar”. Això va provocar “pèrdua de vendes als comerços una pèrdua de vendes i mala imatge dels comerços i l’ajuntament davant els usuaris”.

La moció, a més d’instar l’alcaldessa de Castelló que “demane disculpes públiques als comerços pels errors produïts en aquesta campanya”, recull l’exigència que, en els pròxims anys, “es tornen a incloure els ‘Bons Tornada al Col·le’ amb els quals, a més de promocionar, estimular i dinamitzar el comerç local, també s’ajuda les famílies a suportar la despesa afegida de la volta al col·legi de les seues filles i fills”, subratlla el regidor socialista.

Per a contextualitzar els fets cal remuntar-se a 2021, any en què l’Ajuntament de Castelló, liderat pel PSPV, va promoure des de la Regidoria d’Innovació Comercial la campanya de Bons Comercials. L’objectiu era incentivar el consum de la ciutadania en els comerços minoristes de proximitat del municipi amb la finalitat de pal·liar les conseqüències negatives de la Covid-19 en l’economia local.

La campanya va ser gestionada en col·laboració amb la Confederació d’Empresaris del Comerç, Servicis I Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç-CV) i va consistir en la posada en circulació de bons de diferents quanties (20, 50, 100 i 200 euros), que es podien gastar en els comerços minoristes de proximitat de Castelló adherits. Els consumidors i consumidores, en el moment de comprar els bons, pagaven el 50% del seu valor nominatiu, sent l’altre 50% l’import de la subvenció directa municipal. La duració va ser del 2 al 25 de novembre, tots dos inclusivament, per un import de 213.927,12€.

Augment de l’import
Després de gran acceptació d’aquesta campanya comercial, tant per part del comerç local com per la ciutadania, l’Acord de Fadrell va tornar a realitzar la campanya de Bons Comercials en 2022, en aquest cas augmentant el seu import fins als 310.332 euros.

Aquesta campanya va estar dividida en tres fases. La primera, la denominada ‘Bons Comerç Tornada al Col·legi’, que es va prolongar del 12 de setembre fins al 20 d’octubre de 2022, va tindre un un import de 50.032 euros. Amb aquests bons, a més de promocionar, estimular i dinamitzar el comerç local, també es va ajudar les famílies a suportar la despesa afegida de la volta al col·legi de les seues filles i fills.

D’altra banda, la campanya de ‘Bons Comerç Local’, dividida en dues etapes, per valor total de 260.300€. La primera fase es va desenvolupar del 9 al 24 de desembre de 2022 entre els comerços de la ciutat adherits, i la segona fase, ‘Bons Avinguda Lledó’, del 26 de desembre de 2022 al 10 de gener de 2023, per a incentivar les compres en la citada avinguda i el seu entorn.

Amb aquests precedents, i ja preparant la campanya de 2023, en el ple celebrat el 21 d’abril de 2023, amb la socialista Amparo Marco al capdavant de l’Alcaldia, es va aprovar una modificació de crèdits que, entre altres aspectes, incloïa reservar 500.000 euros per a destinar íntegrament a la campanya de Bons Comercials de 2023. Enfront d’això, “l’actual equip de govern de PP i Vox s’han limitat a deixar aquesta campanya en 300.000 euros, sense utilitzar lamentablement tota la partida pressupostària reservada per als bons comercials”, lamenta Joaquín Giner.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes