El PSPV pregunta a Begoña Carrasco si estudia obrir les portes a Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) a Castelló després de proposar-ho en una junta de districte dos dels seus edils
El regidor socialista Jorge Ribes recorda que fa poc més d’un any l’ajuntament va aprovar inicialment l’ordenança municipal de mobilitat sostenible, amb la meta de reconéixer en el seu text definitiu la singularitat del taxi com a servei públic .
El Grup Municipal Socialista ha reclamat a l’equip de govern de PP i Vox “que aclarisca públicament si l’Ajuntament de Castelló té previst obrir-li les portes als Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) a la ciutat enfront de la protecció del sector del taxi que defensàvem des de l’Acord de Fadrell”, tal com apunta el regidor socialista Jorge Ribes.
Des del PSPV es considera que l’alcaldessa de la ciutat, Begoña Carrasco, “ha d’explicar quin és el model de servei públic de transport que defensa per a la ciutat, perquè declaracions com les que hem escoltat per part de membres del seu equip de govern, com a poc, ens preocupen pel que pot suposar per al sector del taxi de la ciutat”, comenta Ribes.
Tot part de la celebració fa unes setmanes de la Junta de Districte Centre, en la qual alguns dels veïns i veïnes presents van traslladar a les representants de l’equip de govern, les regidora Noelia Selma i Aranxta Miralles, queixes per la poca presència de taxis en les zones habilitades per al seu estacionament. Sobre aquest tema, tant Selma com Miralles van comentar que, per a pal·liar aquesta situació, s’està estudiant la possibilitat de deixar entrar als VTC a la ciutat, com poden ser Uber o Cabify, destaca Ribes.
Per tal motiu, des del Grup Municipal Socialista, en el si de la Comissió d’Estudi d’Impuls Econòmic, Ocupació i Capital Humà, s’ha preguntat “si el govern municipal està estudiant la possibilitat de facilitar l’entrada del servei VTC a Castelló”.
Jorge Ribes ha recordat que va ser l’el ple ordinari d’octubre de 2022, amb PSPV, Compromís i Podem en l’equip de govern, quan es va aprovar inicialment la primera Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible de Castelló. Aquesta normativa, pendent encara de ser definitiva, tenia com a objectiu aplicar regles de convivència amb els vehicles de mobilitat personal i regular els usos dels VTC. El text final, a més, havia d’incorporar un articulat propi sobre el taxi, reconeixent la seua singularitat com a servei públic, «atenent d’aquesta manera les reivindicacions del sector».
Ribes, que era regidor de Mobilitat durant el passat mandat de l’Acord de Fadrell, adverteix que “tots i totes coneixem quin és el model del PP allà on governa, com a Madrid, on la senyora Ayuso ha sigut capaç d’unir en contra seua a tot el sector del taxi”. Per això, “creiem que els treballadors del taxi a Castelló tenen dret a saber què vol fer Begoña Carrasco i si seguirà avant amb l’ordenança que iniciem nosaltres per a recolzar les seues reivindicacions o la deixarà en lletra morta”, conclou l’edil socialista.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS