Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

El PSPV exigeix la gratuïtat del ‘pàrquing’ dissuasiu de l’avinguda de la Mar enfront de la intenció de Carrasco de “fer passar per caixa a la ciutadania”

  • El Grup Municipal Socialista assenyala que tant el Pla General com el Pla de Mobilitat Sostenible i el projecte amb el qual es es van sol·licitar els fons europeus per part de l’Acord de Fadrell “deixaven clar que aquesta zona d’estacionament havia de ser gratis, però ja hem vist la intenció clara del Partit Popular de cobrar a les i els castellonencs”

El Grup Municipal Socialista de l’Ajuntament de Castelló ha alertat de la intenció de l’alcaldessa, Begoña Carrasco, “de fer passar per caixa a la ciutadania en tindre intenció de cobrar a les i els castellonencs per aparcar en l’estacionament dissuasiu de la zona de l’antic recinte de fires i mercats”. José Luis López, portaveu adjunt del PSPV, ha destacat que “són nombrosos els comentaris en els quals tant el regidor d’Urbanisme, Sergio Toledo, com el portaveu del govern de Carrasco, Vicent Sales, han donat a entendre que es cobrarà, encara que ho diuen sempre amb la boca xicoteta perquè són incapaces de revelar de manera clara la seua intenció de cobrar a les i els usuaris del pàrquing”.

Els representants del Grup Municipal Socialista han traslladat diverses preguntes hui en el si de la comissió d’estudi d’urbanisme, en la qual han reclamat a l’equip de govern “que diga de manera clara quin model d’aparcament desenvoluparà en el recinte i si serà de pagament, lliure, residencial o d’ús limitat”. Com assenyala José Luis López, “el Partit Popular no és de fiar, perquè ja hem vist com està alterant els projectes amb fons europeus de la Zona de Baixes Emissions (ZBE)”.

El Pla General ara en vigor, dissenyat pels partits de l’Acord de Fadrell que va liderar el PSPV-PSOE i rebutjat en el seu moment pel PP, contemplava la creació d’aparcaments dissuasius com un dels elements clau per a reduir la presència de vehicles a la ciutat. I, dins del treball previ i els estudis realitzats, “es plantejava tant l’opció de fer-los gratuïts com les de cobrar per aparcar, però deixant la decisió final en mans del govern municipal de torn, i cobrar mai va estar en el projecte socialista”, assenyala López, que recorda que també el Pla de Mobilitat Sostenible i el projecte de la ZBE apostava per la gratuïtat en l’aparcament dissuasiu.

Per això, “els veïns i veïnes de Castelló han de tindre clar que és Carrasco la que prendran la decisió final de cobrar per aparcar, la mateixa que ha sigut incapaç de destituir del seu càrrec al regidor campió de les multes per aparcar malament en la zona blava i acumular més de 170 sancions”.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes