Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

El PSPV denuncia que Castelló assumeix el pagament de la vigilància de l’edifici Borrull mentre Carrasco manté buits els espais municipals

  • Patricia Puerta recorda que l’ajuntament paga ja més de 200.000 euros anuals per la seguretat de l’edifici mentre segueix sense executar el trasllat dels serveis municipals previstos

El Grup Municipal Socialista de Castelló ha denunciat que el govern de Begoña Carrasco està repercutint a les arques municipals el cost de la vigilància de tot l’edifici Borrull mentre manté buits els espais destinats a dependències municipals “per la seua incapacitat per a culminar el trasllat dels serveis previstos”.

La portaveu socialista, Patricia Puerta, recorda que l’ajuntament va acceptar formalment al juliol de 2025 la cessió d’ús de més de 1.700 metres quadrats d’ús exclusiu en l’edifici Borrull, a més d’espais compartits, comprometent-se a assumir el cost íntegre de la seguretat de tot l’immoble, la contractació de les assegurances generals de l’edifici, el pagament de l’IBI i una part proporcional de les despeses de manteniment i subministraments.

Quasi un any després, l’ajuntament segueix sense realitzar el trasllat dels serveis municipals previstos en Borrull malgrat haver assumit ja costos que superen els 200.000 euros anuals solo en matèria de seguretat. “El que ens mostra és que el govern PP-Vox de Carrasco va acceptar repercutir aquestes despeses a les arques municipals sense tindre resoltes qüestions fonamentals per a la posada en marxa dels espais municipals, com el mobiliari, l’equipament o l’organització del trasllat”, assenyala Puerta.

Des del PSPV recorden que l’acord de cessió obligava l’ajuntament a iniciar els tràmits necessaris per a equipar i condicionar els espais municipals amb la finalitat de garantir la seua ocupació i funcionament. No obstant això, quasi un any després de l’acceptació de la cessió, els espais municipals segueixen sense prestar el servei per al qual van ser concebuts.

Com assenyala la portaveu socialista, “no qüestionem que calga garantir la seguretat dels edificis públics. El que qüestionem és que el govern municipal porte mesos pagant costos associats a Borrull sense haver sigut capaç de culminar el trasllat dels serveis que justificaven eixa inversió.”

Puerta recorda a més que l’edifici Borrull, projecte iniciat baix mandat del Partit Socialista tant a l’ajuntament com en la Generalitat, va ser concebut per a centralitzar serveis d’atenció a la ciutadania, millorar la prestació dels serveis socials i racionalitzar l’ús de recursos públics.

De fet, el propi govern municipal ha defensat reiteradament els estalvis que suposarà la concentració de dependències municipals i la reducció de lloguers dispersos per la ciutat, que superen els 100.000 euros anuals.

Per al PSPV, la situació resulta encara més incomprensible quan el propi govern municipal reconeix que la concentració de dependències permetrà estalviar més de 100.000 euros anuals en lloguers, mentre que l’ajuntament ja està suportant despeses superiors als 200.000 euros a l’any per la vigilància de l’edifici sense haver culminat encara el trasllat dels serveis municipals.

“Borrull havia de convertir-se en un referent d’atenció ciutadana i d’eficiència en la gestió dels recursos públics. No obstant això, hui és l’exemple de com la falta de planificació del govern de Carrasco està generant despeses per a la ciutadania sense que els serveis municipals estiguen funcionant encara en l’edifici”, conclou Patricia Puerta.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes