El PSPV de Castelló qualifica de “impresentable” la campanya de l’ajuntament de suport al comerç amb estereotips sobre les sogres i missatges misògins
● La iniciativa del consistori que presideix Begoña Carrasco està coordinada pel regidor de Vox Alberto Vidal, qui en un missatge remés als comerciants els insta a activar descomptes per a animar a les compres, assenyalant en aquest sentit l’edil de la ultradreta que no fa falta que la rebaixa siga molt elevada “perquè la sogra és molt agarrada”
● Patricia Puerta, portaveu del Grup Municipal Socialista, considera una “vergonya” la iniciativa municipal, “marcada per estereotips que cal bandejar” i augura un futur negre per a la ciutat “si les grans idees per a salvar al comerç local de PP i Vox passen per editar fullets inacceptables i exigir-los als comerciants que assumisquen descomptes a canvi de res
La portaveu del Grup Municipal Socialista, Patricia Puerta, ha qualificat de “misògina i fora de lloc” la “presumpta campanya de dinamització comercial que ha perpetrat” el regidor de la ultradreta Alberto Vidal, “capaç de continuar fomentant estereotips rancis i patriarcals amb el suport absolut de l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, la culpable de ficar en el govern local a Vox”.
Es tracta del ‘Dia de la Sogra’, una iniciativa que, anunciada per Alberto Vidal el mes d’abril passat, ha pres forma ara amb els missatges que ha remés el regidor als comerciants de la ciutat. Missatges en els quals ha donat a conéixer la campanya publicitària ideada per als mitjans de comunicació, que contempla frases com ‘Somriu, la teua sogra t’està vigilant’, ‘Ordena la teua casa abans que la teua sogra ordene la teua vida’, ‘Els bebés arriben amb un pa davall del braç; la teua sogra arriba sense avisar’ o ‘Pensa-ho bé, qualsevol opció serà millor que menjar a casa de la teua sogra’.
Patricia Puerta augura un futur negre per a les iniciatives municipals de suport als comerciants “si les grans idees per a salvar al comerç local de PP i Vox passen per editar fullets inacceptables, posar una mica de diners als mitjans de comunicació i, a més, exigir-los als comerciants que siguen ells els que s’impliquen per a garantir l’èxit de la iniciativa, assumint descomptes a canvi de res”.
El missatge de veu remés pel regidor de Vox als comerciants “és per a enrojolar-se, primer per l’inacceptable de la campanya; segon pel pèssim contingut de la mateixa i tercer, per burlar-se de les sogres”. En l’àudio insta a activar descomptes per a animar a les compres, assenyalant en aquest sentit Vidal als empresaris que no fa falta que la rebaixa siga molt elevada “perquè la sogra és molt agarrada”.
La portaveu socialista assenyala que “estem davant una campanya que als propis comerciants els fa vergonya, perquè molts d’ells i elles ens han traslladat el seu absolut estupor per la iniciativa i la seua decepció “per no escoltar-los a l’hora de programar campanyes”.
Puerta recorda a més que “estem parlant d’un edil, l’ultradretà Vidal, que gestiona a més les àrees de Família i Infància de l’ajuntament, per la qual cosa molt ens temem que continue brindant-nos en el futur iniciatives fora de lloc com aquesta en totes les seues àrees de gestió”.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS