El PSPV de Castelló proposa esmenes al pressupost de Turisme per valor de 70.000 euros per a reforçar la promoció, els esdeveniments gastronòmics, les rutes guiades i l’accessibilitat de les platges
El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de Castelló ha presentat per registre cinc esmenes al pressupost del Patronat Municipal de Turisme, aprovat de manera provisional dimarts passat amb un import de 1,5 milions d’euros. Les propostes del PSPV, tal com ha explicat la portaveu del grup, Patricia Puerta, se centren en promoció, gastronomia, rutes guiades, accessibilitat de platges i la seua dinamització, sumant en conjunt un total de 70.000 euros.
D’una banda, es proposa ampliar en 20.000 euros la partida de promoció turística, “perquè la realitat d’aquest 2024 ens demostra que no van contemplar aquest tema de manera adequada”. I és que per a enguany a penes van pressupostar 15.000 euros, “que van haver d’anar ampliant durant tot aquest exercici per a incorporar fins a 75.000 en dues modificacions de crèdits”. És per això que considera que “cal elevar l’aportació inicial prevista en 2025, que només és de 46.425 euros, per a sumar-li almenys 20.000 més i arribar als 66.425”.
Pel que respecta a les platges, d’una banda es proposa reforçar la inversió en accessibilitat per a poder oferir cada any una millor oferta turística inclusiva. Per tal motiu, es reclama augmentar en 15.000 euros aquesta partida, que es quedaria en 25.000 euros finals. A més, es demana ampliar en 10.000 euros, per a aconseguir els 30.000, en la dinamització sostenible de les platges, “perquè és necessari destinar més recursos si volem una oferta de qualitat”.
La quarta de les esmenes compta amb 15.000 € més per a les rutes guiades i les teatralitzades, que posen en valor el patrimoni històric i cultural de la ciutat. “No entenem com a penes han deixat aquesta partida en 5.000 euros, quantitat que no serveix per a molt”, lamenta Puerta. Finalment, des del PSPV es planteja pujar en 10.000 euros la partida per a esdeveniments gastronòmics, “perquè és un recurs que ens pot servir per a donar a conéixer els nostres productes i desestacionalitzar el sector”.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS