El PSPV de Castelló aplaudeix que el govern municipal se sume a la moció socialista perquè la gent gran de 65 anys siga atesa sense cita prèvia en les tinences d’alcaldia
- El Grup Municipal Socialista va registrar el passat 20 de novembre una proposta, per al seu debat i aprovació en el ple del pròxim dijous, destinada al fet que l’ajuntament recuperara l’atenció presencial en les tinences d’alcaldia
- Mary Carmen Ribera, edil del PSPV, recorda que, una vegada superada la pandèmia, i davant les dificultats que generava a la gent gran l’ús de l’administració electrònica, al novembre de 2022 l’Acord de Fadrell va activar l’atenció especialitzada per a majors de 65 anys, i sense cita prèvia, en l’edifici noble del consistori municipal
El Grup Municipal Socialista de l’Ajuntament de Castelló ha acollit amb satisfacció que l’equip de govern “haja assumit la nostra proposta de recuperar l’atenció a la gent gran de 65 anys, sense necessitat de cita prèvia, en les diferents tinences d’alcaldia de la ciutat”. Mary Carmen Ribera, regidora del PSPV, recorda que el passat 20 de novembre el grup socialista va registrar una moció, per al seu debat i aprovació en el ple del dijous 28 de novembre, centrada precisament “en l’anunci que va donar ahir el portaveu del govern municipal, Vicent Sales, per la qual cosa entenem que quedarà recolzada en la pròxima sessió plenària per part de tots els grups polítics”.
L’administració electrònica, en l’actual era de la digitalització, s’ha convertit en una eina fonamental per a interactuar amb les institucions públiques. Les possibilitats de realitzar gestions des d’un dispositiu mòbil, sense necessitat d’acostar-se físicament fins a l’Ajuntament de Castelló, permeten sens dubte l’agilitació de tota mena de tràmits.
No obstant això, com arreplega la moció socialista, aquesta modernització és un gran desafiament per a les persones majors, perquè no tots els segments de la població s’han adaptat a aquesta modalitat amb la mateixa agilitat. Les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) corresponents a l’any 2023 indiquen que només el 37,5% de les persones entre 65 i 74 anys ha mantingut algun contacte o interacció amb l’administració en 12 mesos. A major edat més forçosa ha sigut la introducció en el món digital i major desconfiança genera aquest desconeixement, per la qual cosa es tracta d’una realitat que cal estudiar ja que a Espanya el 21% de la població supera els 65 anys.
La cita prèvia en l’Administració amb caràcter obligatori va ser una de les mesures de contenció adoptades durant la pandèmia de la COVID-19 a fi d’evitar l’aglomeració de ciutadans i ciutadanes en les respectives oficines administratives.
En aquest context, una vegada superada la pandèmia, i davant les dificultats que generava a la gent gran l’ús de l’administració electrònica, al novembre de 2022 el govern de progrés de l’Acord de Fadrell va activar de nou l’atenció especialitzada per a majors de 65 anys, i sense cita prèvia, en les dependències de l’edifici noble del consistori municipal.
Es tracta d’una mesura que s’ha anat estenent entre les administracions. Per exemple, en 2023 la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana va anunciar que les persones majors de 65 anys no haurien de demanar ja cita prèvia en les diferents subdelegacions del Govern.
Per això, com recalca Mary Carmen Ribera, “consideràvem que era moment ara, i aplaudim al govern municipal per sumar-se a la nostra proposta, de fer un pas més per a reforçar l’atenció presencial a les persones majors de 65 anys, d’aquí ve que aquesta moció arreplegara que puguen ser ateses, sense necessitat de demanar cita prèvia, en totes les tinences d’alcaldia de la nostra ciutat, evitant així desplaçaments innecessaris fins al Palau Municipal”.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS