Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

El PSPV adverteix a Begoña Carrasco que la seua proposta de retornar trànsit a la Zona de Baixes Emissions de Castelló posa en risc 11 milions d’euros de fons europeus

El portaveu adjunt del grup socialista, José Luis López, recorda a l’alcaldessa de la dreta que “cal apostar per la sostenibilitat” i apunta que “actuacions irresponsables com les que proposa Carrasco, que diu públicament que no vol restringir el trànsit en la ZBE, poden generar un autèntic mal econòmic al municipi”

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, “ha iniciat un camí de demagògia i mentides davant els ciutadans i ciutadanes del municipi que pot portar-nos a perdre els fons europeus aconseguits per l’anterior corporació per a impulsar projectes de mobilitat i per a complir amb les premisses europees de crear Zones de Baixes Emissions (ZBE)”.

El portaveu adjunt del grup municipal socialista, José Luis López, assenyala que “la senyora Carrasco està en tot el seu dret, faltaria més, d’analitzar els projectes ja aprovats, però assistim aquests dies amb estupor a les seues opinions públiques sobre la ZBE i la seua proposta final”. Sobre aquest tema, apunta que “veure en les seues xarxes socials dir sense embuts que ‘no volem restringir al trànsit una zona de 745.000 metres quadrats’ ens genera, senzillament, estupor, perquè no es pot anar en contra del que marca Europa”.

El portaveu adjunt socialista recorda en aquest sentit que, aquesta mateixa setmana, des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’ha advertit a tots els ajuntaments d’Espanya que, si les noves corporacions creades després del 28M decideixen no posar en marxa les Zones de Baixes Emissions, o fins i tot modifiquen els projectes de mobilitat sense justificar, “es retiraran els fons europeus rebuts per a impulsar la mobilitat sostenible”. “Insistisc, es tracta de complir amb les directives europees, així que espere que ací no busquen polititzar alguna cosa que no ho és”, explica López.

L’advertiment s’ha fet per mitjans de cartes remeses als 200 ajuntaments que han rebut recursos econòmics d’Europa per a implantar zones de baixes emissions i apostar per canvis en la mobilitat urbana.

L’Ajuntament de Castelló, amb el govern impulsat pel PSPV durant aquests últims anys amb Amparo Marco al capdavant, “ha fet de la captació de recursos econòmics d’Europa un dels seus principals reptes, i gràcies a això s’han aconseguit 11 milions per a impulsar una cosa a la qual no podem renunciar: dissenyar àrees en les quals està limitat l’accés, circulació i estacionament de vehicles de motor”.

L’objectiu fonamental, “i crec que tots i totes hem d’estar d’acord amb això, és la millora de la qualitat de l’aire i la salut de la ciutadania, la contribució a la mitigació del canvi climàtic, el canvi cap a maneres de transport més sostenibles”, assenyala López, qui assegura a més que “des del minut zero l’Acord de Fadrell va informar els veïns i veïnes del projecte”.

Per això, “ens sembla de vergonya que la dreta i la ultradreta, liderades a Castelló per Begoña Carrasco, se sumen al populisme més ranci, fent com que escolten la ciutadania i proposant alçar restriccions al trànsit en la ZBE que poden portar-nos al caos econòmic”.

Estacionaments de pagament
El projecte presentat a l’opinió pública per PP i Vox Ens deixa clar “que es deixarà que els cotxes passen per la Zona de Baixes Emissions i que es crearan quatre estacionaments dissuasius de pagament per a fer que veïns i visitants passen per caixa”I sobre l’augment d’arbratge, “veurem si es compleixen amb els preceptes legals de separació de façanes i voreres, perquè aqueixa limitació és la que ens trobem a nivell tècnic per a haver plantejat més zones verdes”.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes