Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

“Begoña Carrasco menteix i encoratja a omplir el centre de cotxes en dir que només es multa per parar més de mitja hora quan és obligat circular amb una autorització”

El regidor socialista Jorge Ribes acusa l’alcaldessa de Castelló de “manipuladora” en dir que només se sanciona als vehicles que aparquen malament quan en les normes que s’apliquen, i que recull la web oficial, deixen clar que se sancionarà als vehicles que no compten amb autorització

Ribes insisteix que “estem davant una actitud absolutament inacceptable de Carrasco, perquè, si és veritat que només se sanciona als que excedeixen el temps d’estacionament, està fent un desistiment de funcions inacceptable i s’està burlant de la ciutadania que sí que compleix les normes en la resta de la ciutat”

L’alcaldessa de Castelló. Begoña Carrasco, “és una absoluta irresponsable i manipula a tota la ciutadania per les seues inacceptables mentides sobre l’accés de vehicles a les zones restringides del centre de la ciutat i les sancions a les quals s’arrisquen els conductors que entren en aquestes àrees sense els permisos corresponents”.

El regidor socialista Jorge Ribes es refereix a les declaracions de Carrasco als mitjans de comunicació dimecres passat, “on va ser capaç de dir sense cap rubor que només es multa als vehicles que accedeixen a la zona de baixes emissions si estacionen més de mitja hora”. Tal com destaca Ribes, “això és una absoluta barbaritat, un desconeixement absolut de la norma i una crida al fet que tots els veïns i veïnes col·lapsen el centre amb els seus vehicles per a creuar la ciutat”.

Per a l’edil del PSPV. “que tota una alcaldessa diga això només té dues objectius: incitar a la ciutadania a incomplir els reglaments de circulació i donar a entendre que es multa de manera indiscriminada i arbitrària, deixant sense sanció als infractors de la zona centre i multant a la resta de mortals per altres punts de Castelló”.

El regidor socialista es pregunta si l’alcaldessa del PP “s’ha llegit les seues pròpies normes, recollides en la pàgina web https://cscircula.castello.es/, on es deixa clar que ‘l’accés al nucli històric està permés per a vehicles destinats a servei públic, motocicletes, ciclomotors, bicicletes i VMP, però que deixa clar que “la resta ha d’obtindre l’autorització’.

Al marge d’altres consideracions, com el fet que sempre es dona autorització per a poder circular per una zona en concret, i no per tota l’àrea restringida, en la web es recull el règim de sancions, “que sembla que no s’ha llegit la senyora Carrasco”, ironitza Jorge Ribes. Les multes “són molt clares”: ‘circular per zona per als vianants amb el vehicle sense autorització, 80 euros; circular per zona per als vianants amb el vehicle ressenyat utilitzant accés no autoritzat, 80 euros, i estacionar en zona per als vianants amb el vehicle ressenyat superant el temps d’estada permés en l’autorització, 80 euros’.

Per tal motiu, «ací només ens podem trobar amb una cosa: que des que PP i Vox van decidir que les cambres que sancionaven de manera automàtica deixaren de funcionar han donat l’ordre de no multar als infractors, la qual cosa és una aixecada de camisa per a tota la ciutadania que sí que compleix amb les normes i una irresponsabilitat defensada per l’alcaldessa, Begoña Carrasco, i pels seus regidors d’Urbanisme, Sergio Toledo; Mobilitat, Cristian Ramírez, i Seguretat Ciutadana, Antonio Ortolá».

Discrecionalitat
Aquesta apagada de les cambres continua generant molts dubtes a nivell jurídic “per la discrecionalitat que suposa el decidir sancionar o no als conductors i conductores que no compten amb els permisos pertinents per a creuar pel centre de la ciutat, a més de la impossibilitat de controlar tots els accessos 24 hores al dia”.

La Zona de Baixes Emissions, desenvolupades per l’Acord de Fadrell amb fons europeus, es va posar en marxa per a complir amb les directives europees per a fer front al canvi climàtic. “Actituds ara dels governs de la dreta i la ultradreta, capaces d’anar en contra d’Europa i de tornar a ficar cotxes en el centre és entrar en una perillosa espiral que pot fer-nos perdre milions d’euros dels fons europeus”, conclou Jorge Ribes.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes