Skip to content
Castellano

Valencià

Segueix-nos!

“Begoña Carrasco es feia fotos davant dels comerços fa 3 anys quan tancaven i ara només busca excuses per a no assumir la seua responsabilitat”

  • La portaveu del Grup Municipal Socialista, Patricia Puerta, recorda que quan l’actual alcaldessa estava en l’oposició “cada persiana baixada era culpa del govern municipal, però hui, després de tres anys governant, resulta que la culpa és d’internet i de les grans superfícies”

La portaveu del Grup Municipal Socialista, Patricia Puerta, ha denunciat la “hipocresia política” de l’alcaldessa, Begoña Carrasco, després de les declaracions del govern municipal sobre el continu tancament de comerços en el centre de Castelló, una situació que el propi Partit Popular atribueix ara als canvis en els hàbits de consum, les compres per internet i la competència de les grans superfícies comercials, “que són les mateixes que hi ha des de fa anys”

Per a Puerta, les explicacions oferides pel govern de PP i Vox demostren “les mentides de Carrasco, que curiosament canvia completament de discurs des que ocupa l’alcaldia”. Quan estava en l’oposició, “per a Carrasco cada persiana baixada era culpa del govern municipal. Hui, després de tres anys governant, resulta que la culpa és d’internet i de les grans superfícies. És una contradicció monumental”.

La portaveu socialista recorda que l’actual alcaldessa, quan era portaveu del PP en l’oposició, va recórrer durant mesos els carrers del centre fotografiant-se al costat de locals tancats i acusant el govern progressista d’estar “deixant morir” el cor comercial de la ciutat. De fet, Carrasco va arribar a afirmar que “Castelló mai ha estat tan apagada com amb aquest govern” i va responsabilitzar directament a l’anterior executiu municipal de la proliferació de locals buits.

“El que ens preguntem és què ha canviat des de llavors”, assenyala Patricia Puerta. “Perquè internet ja existia. Les compres en línia ja existien. Les grans superfícies comercials ja existien, i l’única cosa que ha canviat és qui ocupa el despatx d’alcaldia”.

A més, des del PSPV consideren especialment cridaner que el Partit Popular assenyale ara a les grans superfícies com una de les causes de la pèrdua d’activitat comercial en el centre. “Escoltar el PP culpar a les grans superfícies és un exercici d’amnèsia política. Van ser precisament els governs del Partit Popular els qui van apostar durant anys per eixe model comercial i els qui van obrir les portes a la implantació i creixement de grans àrees comercials a Castelló. No poden presumir d’elles quan els interessa i utilitzar-les com a excusa quan fracassen les seues polítiques de suport al comerç local”.

Puerta lamenta que, tres anys després d’arribar al govern, Carrasco seguisca sense presentar una estratègia eficaç per a revitalitzar el comerç de proximitat. “Quan estava en l’oposició tenia receptes per a tot. Parlava de plans de dinamització, d’ajudes, de campanyes, de mesures urgents i d’escoltar el sector. Hui, després de tres anys governant, continuem veient com continuen tancant establiments emblemàtics mentre el govern municipal es limita a justificar el que abans denunciava”.

El regidor del Dia de les Sogres

La portaveu socialista ha criticat a més la gestió de l’àrea de Comerç per part de Vox i del seu regidor, Alberto Vidal. “Mentre el centre continua perdent activitat econòmica i comercial, el balanç del govern PP-Vox es resumeix en ocurrències i campanyes de dubtosa utilitat, com la infame campanya del Dia de les Sogres o Els Terços de Flandes, que poc o res serveix per als comerços. Els comerciants necessiten mesures serioses, no titulares efímers ni iniciatives que generen més polèmica que resultats”.

Per a Patricia Puerta, la situació exigeix autocrítica i responsabilitat política. “Begoña Carrasco ha de reconéixer que ha fracassat en la seua política comercial, però en lloc d’assumir responsabilitats ha optat per canviar el relat i buscar excuses on abans veia culpables”.

Comparteix aquesta notícia Twitter Facebook
Copiar Link
Email Imprimir

RRSS

Visita'ns en les nostres xarxes