Castellano

Valencià

¡Síguenos!

Marco destaca l’emprenedoria i la innovació com a palanca de creació d’ocupació

La secretària d’Emprenedoria i Impacte social de l’Executiva Federal del PSOE realitza una ronda de contactes amb entitats i agents d’innovació

“El futur econòmic del país depén en gran manera de les empreses emprendendoras i innovadores”, ha destacat Amparo Marco, alcaldessa de Castelló i secretària d’Emprenedoria de la Comissió Executiva Federal del PSOE. Marco ha participat en diverses reunions amb entitats i organitzacions d’empreses innovadores i persones emprenedores, celebrades a Castelló.

Per a Amparo Marco, aquest tipus de trobades “són necessàries per a conéixer de prop les característiques i necessitats del sector de la innovació i de l’emprenedoria, a més de promoure el diàleg permanent entre les administracions públiques, les startups i els agents innovadors”.

En aquest sentit, l’alcaldessa de Castelló ha mantingut reunions amb la direcció del Centre Europeu d’Empreses Innovadores de Castelló (CEEI), amb l’organització Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica (SECOP) i amb altres institucions com la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge de la Universitat Jaume I i la societat Espaitec del Parc Científic i Tecnològic de la universitat castellonenca.

En tots els casos la responsable d’Emprenedoria del PSOE i presidenta del PSPV local, Amparo Marco, ha establit línies de col·laboració amb aquestes organitzacions i institucions per a abordar les necessitats i inquietuds del sector així com els desafiaments als quals s’enfronten les empreses emprenedores.

També s’ha abordat en aquestes trobades la nova Llei de Startups que comptarà amb mesures fiscals específiques, l’eliminació de traves burocràtiques i flexibilització dels tràmits per a fomentar la creació i la inversió en empreses emergents de base tecnològica. Amb aquesta nova normativa, Espanya se situa a l’avantguarda d’Europa en el suport a l’ecosistema de les startups així com en l’atracció d’inversió i talent.

D’altra banda, Marco ha defensat en aquestes trobades “la cohesió social i territorial que genera l’emprenedoria a l’ésser una palanca de creació d’ocupació en zones rurals i respecte a una població que no té un accés fàcil al mercat laboral”. A Castelló s’estan consolidant diverses iniciatives que estan promovent llocs de treball en zones que pateixen el despoblament.

Així mateix, Marco ha posat en valor una educació i formació emprenedora amb “el foment de l’emprenedoria i la innovació des de les institucions universitàries, els centres d’Educació Secundària i de Formació Professional perquè és fonamental per a l’avanç d’aquests sectors socioeconòmics i la connexió de les persones emprenedores amb el món empresarial.”

Castelló, 19 de juny de 2022.

Comparte esta noticia Twitter Facebook
Copiar Link