El PSPV de Castelló reclama a l’Ajuntament una posició ferma contra els grups violents vinculats al futbol
- El Grup Municipal Socialista registra una declaració institucional després de l’agressió a un aficionat de l’Almeria i defensen que “els violents no poden representar ni al CD Castellón ni a l’afició albinegra”
El Grup Municipal Socialista ha registrat una declaració institucional perquè l’Ajuntament de Castelló manifeste una posició ferma i unànime contra la violència en el futbol i reafirme que els grups violents no tenen cabuda ni en els estadis ni en els entorns esportius.
La iniciativa arriba després de l’agressió patida per un aficionat de la UD Almería després de la trobada disputada enfront del CD Castellón en les semifinals de l’eliminatòria d’ascens a Primera Divisió, uns fets que han generat una profunda preocupació entre la ciutadania i que, segons el parer del PSPV, exigeixen una resposta clara per part de les institucions.
La portaveu socialista, Patricia Puerta, ha assenyalat que “cap rivalitat esportiva pot servir d’excusa per a justificar la violència. L’ocorregut a Almeria mereix una condemna rotunda i una resposta ferma per part de totes les administracions, per la qual cosa no entendríem un vot en contra del govern municipal de Begoña Carrasco”.
La declaració institucional presentada pel PSPV trasllada la solidaritat de l’ajuntament a la persona agredida, recolza les actuacions dirigides a identificar als responsables i reivindica que el futbol ha de ser sempre un espai de convivència i respecte.
Puerta ha destacat que “no podem permetre que una minoria violenta taque la imatge del CD Castellón, de la seua afició i de la nostra ciutat. Els violents no representen als albinegres i l’ajuntament ha de dir-ho alt i clar”. La proposta socialista reconeix a més la condemna pública realitzada pel CD Castellón i les mesures anunciades per l’entitat per a suspendre l’abonament de les persones implicades una vegada siguen identificades.
Per al Grup Municipal Socialista, és fonamental deixar clar que la immensa majoria de l’afició albinegra representa els millors valors de l’esport i no pot veure’s identificada amb comportaments violents protagonitzats per una minoria.
“L’afició del Castelló ha demostrat durant generacions la seua passió pel club des del respecte i la convivència. Precisament per això hem de ser contundents enfront dels qui utilitzen el futbol com a excusa per a agredir, intimidar o generar odi”, ha afirmat la portaveu socialista.
La declaració institucional reafirma que no tenen cabuda en l’esport les persones o grups que promoguen la violència, la intimidació, el racisme, la xenofòbia o qualsevol comportament contrari als valors de convivència. Així mateix, planteja que les graderies d’animació han de ser espais de suport a l’equip i no llocs on puguen trobar protagonisme els qui entenen el futbol des de l’enfrontament i l’agressió.
“Les graderies d’animació han de ser espais de suport a l’equip, convivència i passió esportiva. Qui utilitza el futbol com a excusa per a agredir o intimidar no té cabuda en l’esport ni a Castelló”, ha conclòs Puerta.
La iniciativa inclou també una crida a clubs, federacions, administracions públiques i forces i cossos de seguretat per a continuar reforçant les mesures de prevenció i erradicació de la violència en l’esport, així com el trasllat de la declaració a les institucions i organismes competents en aquesta matèria.
Des del PSPV confien que la proposta puga comptar amb el suport de tots els grups municipals perquè Castelló llance un missatge unànime i contundent en defensa dels valors de l’esport i contra qualsevol manifestació de violència en el futbol.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS