El PSPV de Castelló presenta una declaració institucional per l’orgull LGTBIQ+ i demana a PP i Vox que es posicionen en defensa de la igualtat
- El Grup Municipal Socialista registra una proposta per a reafirmar el compromís de l’ajuntament amb els drets LGTBIQ+, donar suport a les activitats de l’Orgull i rebutjar qualsevol forma de discriminació o discurs d’odi.
El Grup Municipal Socialista de Castelló ha registrat una declaració institucional amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, que es commemora el pròxim 28 de juny, amb l’objectiu que l’ajuntament reafirme el seu compromís amb la igualtat, la diversitat i la defensa dels drets de les persones LGTBIQ+.
La iniciativa, que ha de passar el filtre de la Junta de Govern del dilluns per a poder ser aprovada en el ple del pròxim dijous, planteja un acord institucional bàsic per a mostrar el suport de la ciutat a la commemoració de l’Orgull, recolzar les activitats impulsades per les entitats i col·lectius LGTBIQ+ de Castelló i reiterar el rebuig de l’ajuntament davant qualsevol manifestació de LGTBI-fòbia, discurs d’odi o conducta discriminatòria.
La portaveu socialista, Patricia Puerta, ha assenyalat que “en un moment en el qual tornen a proliferar discursos que qüestionen drets que crèiem plenament consolidats, les institucions tenen l’obligació de posicionar-se amb claredat al costat de la igualtat, la llibertat i el respecte”.
Puerta ha destacat que la declaració “no planteja cap qüestió partidista ni ideològica, sinó un compromís democràtic amb la dignitat de totes les persones i amb els valors de convivència que han de definir a una ciutat oberta i diversa com Castelló”.
Des del Grup Municipal Socialista confien que la proposta puga comptar amb el suport de tota la corporació municipal. “Esperem que tots els grups polítics estiguen a l’altura i donen suport a una declaració que únicament busca defensar drets humans, combatre la discriminació i recolzar als qui encara pateixen situacions de rebuig per la seua orientació sexual o identitat de gènere”, ha afirmat la portaveu.
No obstant això, els socialistes recorden que l’actual govern municipal format per PP i Vox ha evitat en nombroses ocasions posicionar-se amb fermesa en defensa dels drets del col·lectiu LGTBIQ+ i ha assumit plantejaments que han suposat un retrocés en matèria d’igualtat i diversitat.
“Serà una bona oportunitat per a comprovar si el Partit Popular està disposat a marcar distàncies amb els discursos reaccionaris del seu soci de govern o si, una vegada més, optarà per l’ambigüitat i el silenci quan es tracta de defensar drets fonamentals”, ha assenyalat Puerta.
La portaveu socialista ha insistit que “Castelló ha de continuar sent una ciutat inclusiva, on ningú se senta assenyalat o discriminat per ser qui és”, i ha recordat que els avanços aconseguits durant les últimes dècades “no són irreversibles i necessiten del compromís actiu de les institucions públiques”.
La declaració presentada pel PSPV reivindica el paper dels ajuntaments com a administracions més pròximes a la ciutadania en la construcció d’espais segurs i lliures de discriminació i reafirma la necessitat de continuar promovent polítiques de sensibilització, respecte i convivència.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS