El govern de Carrasco veta la proposta del PSPV pel Dia de l’Orgull però es veu obligat a debatre en el ple una moció del PP per un error de tramitació
- El Partit Popular es veu forçat a debatre en sessió plenària després que la secretària, després d’advertir-lo el PSPV en la Junta de Portaveus, ratificara que la proposta de declaració institucional del Partit Popular havia de reconvertir-se en una moció
El Grup Municipal Socialista ha denunciat el veto del govern de Begoña Carrasco a la declaració institucional presentada pels socialistes amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, una decisió adoptada en la Junta de Portaveus del dilluns que impedeix que la proposta del PSPV puga arribar al ple ordinari del pròxim dijous.
La portaveu socialista, Patricia Puerta, ha lamentat el bloqueig a una declaració que es limitava a reafirmar el compromís de l’Ajuntament de Castelló amb la igualtat, la diversitat i la lluita contra qualsevol forma de discriminació cap a les persones LGTBIQ+, a més de mostrar el suport institucional als col·lectius i entitats que treballen en defensa d’aquests drets.
Per a Puerta, resulta especialment cridaner que el govern de Carrasco haja impedit que prospere la proposta socialista mentre s’ha vist obligat a transformar en una moció una iniciativa pròpia que havia presentat erròniament com a declaració institucional. “El paradoxal d’aquesta situació és que el Partit Popular es veurà obligat a debatre en el ple sobre el Dia de l’Orgull després d’haver vetat la declaració institucional presentada pel PSPV, i a més haurà de fer-ho per un error en la tramitació de la seua pròpia iniciativa”, ha assenyalat la portaveu socialista.
En la Junta de Portaveus celebrada aquest dilluns, el Grup Municipal Socialista va advertir que el text presentat pel Partit Popular no tenia la naturalesa d’una declaració institucional, sinó d’una moció. Després d’analitzar la qüestió, la secretària general del Ple va ratificar eixe criteri i va confirmar que la iniciativa havia de tramitar-se com a moció, “alguna cosa que va assumir a contracor la senyora Carrasco”.
És difícil entendre que un govern que presumeix constantment de gestió ni tan sols siga capaç de tramitar correctament una iniciativa plenària. Han vetat la nostra declaració institucional i, al mateix temps, s’han vist obligats a convertir la seua en una moció que, molt a la seua pesar, haurà de debatre’s públicament en el ple”, ha afegit Patricia Puerta.
Paraula clau
ambé et pot interessar...
RRSS